dilluns, 12 de novembre del 2012

Mini hamburgueses de cigrons

Fa molt de temps que tinc pendent publicar aquestes hamburgueses. Imagineu-vos si fa temps que... les vam fer a l’estiu! Els llegums ens agraden i també variar la manera de menjar-los, tot just ahir vam fer la pasta d’unes croquetes de cigrons al curri amb sèsam, però encara no les hem tastat.

Aquesta recepta no porta ou, el podeu afegir perquè quedi tot més lligat i més si les voleu fregir (vaig fer l’ intent i es desfan, però ens va quedar un paté boníssim), si les feu així us quedaran molt bé al forn i també us quedaran més lleugeres.





Ingredients:
450 g de cigrons cuits (els de pot van bé) *
1 ceba mitjana*
1 all*
3 c.s de formatge en pols
1 cullerada sopera de farina * (la nostra d’espelta)
Espècies i sal al gust*

Farina*
Oli d'oliva*
Sal*

Iogurt grec
Oli d'oliva*
Pebre*
Sal*


*Eco


Preparació:
Rentar sota l’aixeta els cigrons i escórrer bé, aquest pas és molt important que es faci bé, ja que sinó al triturar els cigrons quedarà una pasta humida tipus humus i no és el que es busca.
Aixafar els cigrons –amb el robot o amb una forquilla-.
Fregir la ceba i l’all fins que quedin rossejats.
A un bol barrejar els cigrons amb la resta d’ingredients i afegir la farina –ajustar la quantitat si cal-.
Donar la forma que es vulgui i enfarinar. Espolsar per treure l’excés de farina i deixar reposar a la nevera un parell d’hores com a mínim.
Escalfar el forn a 200º.
Sobre un paper de forn, posar les hamburgueses i pintar amb oli d’oliva, enfornar fins que quedin rosses, donar la volta a les hamburgueses i deixar fins que acabin de rossejar-se.

Retirar del forn i servir amb salsa de iogurt (iogurt grec, oli, sal i pebre al gust).

25 comentaris:

Helena ha dit...

A mi és que les hamburgueses vegetals fetes amb llegums m'encanten... són una autèntica delicia amnb aquesta salseta. Acabes de preparar una safata ben temptadora per mi ^^

Tapa't de tapes ha dit...

Que bones i fàcils! Jo en vaig fer unes similars de pèsols, i van tenir molt èxit! M'apunto la deliciosa hamburguesa de cigrons ara mateix!

Heva ha dit...

¿Que te voy a decir Yo? me encantan las hamburguesas de legumbres, las de garbanzos especialmente y si queda paté tambien me gusta y que las prepares al horno tambien, te he dicho que me gusta todo lo que haces?
¡Muak! y feliz cumpleblog!!! ¿si?

Anònim ha dit...

Aquesta recepta és ideal per Blocs contra la fam!!! Moltes gràcies, guapa, en prenc nota!
Una forta abraçada!

Rosa Ballerina ha dit...

mmm m'agraden, m'agraden molt!! Tenen una pinta irresistible, em recorden molt a unes que serveixen al Sirià que estan boníssimes, a més fetes al forn són més lleugeretes, així que no tinc excusa per no probar-les jejej.

Petonets!!!

La Cuina Violeta ha dit...

Jo les he fet de llenties, però de cigrons no. Ja sé el que em toca.
Nani

Pili ha dit...

De tant en tant compro hamburgueses vegetals amb tofu, m'agraden molt i son una gran font de proteina. Imagino que les de llegums deuen ser molt semblants. A veure si m'animo a preparar-les. Petons!

Judith ha dit...

ets la reina de la cuina sana! sort de tu!!! ;P encara que el cigrons i jo no som massa amics. petonets

Mayte ha dit...

Que ricura yo soy fan de los garbanzos así que tengo que probarlas!!!

Besotes.

rhuandsam ha dit...

Jo les vaig fer un dia amb fruits secs en comptes de farina i sí, està molt bones aquestes vegeburguers. La propera vegada però les farè a forn, millor!

Chez Silvia ha dit...

Aquestes burgers son una pasada!!! les he fet moltes vegades i a casa agraden molt i mira que al principi deien que no!!! Bona recepta!!! Petons

Pilar ha dit...

con lo que me gustan los garbanzos me me encantarían seguro
Besos

Fórmules Culinàries ha dit...

Quin plat més complert i saludable!
I sembla que hagin d'estar boníssimes!!
ptns!!

trifasic de baileys ha dit...

com menys carn i més llegums mengem millor!! ole aquestes hamburgueses...n'he fet de tofu, i de llenties, ara em falta provar la de cigrons! apuntada la recepta! petons

Jordi Beumala ha dit...

Quan ho he provat no he triomfat gens... a veure si amb la teva recepta me'n surto!!! ja t'explicaré...

Pilar Casanava ha dit...

Ho he de provar, una altra manera de menjar llegums, no en mengem gaires. Per preparar un plat ràpid y fàcil.
Apuntades a la llista de pendents.

Cinta ha dit...

Sóc molt fan de les hamburgueses vegetals! M'encanten!

Miquel ha dit...

muy buenas estas hamburguesas y mas sanas que las mias de hay.
un peto

la gemmota ha dit...

oh! M'encanten aquest tipus d'hamburgueses...de fet les he descobert fa poc i no paro de fer-na cada setmana, i aix-i m'asseguro que la petitona mengi llegums.

Una abraçada (que ara feia temps que no deia res...)

Cristina ha dit...

M' agraden molt els cigrons. Provaré de fer-la.

Palmira POM ha dit...

A casa ens encanten las hamburgueses vegetals i la vostra versió em sembla perfecta amb la seva salseta.
Petonets,
Palmira

Gemma ha dit...

Jo també faig hamburgueses de llegums. I fetes al forn, molt millor!

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Unas ricas y sanas hamburguesas.. bss

Bon Tiberi ha dit...

Consuegriiiiiiiiiiiiiiii!! Et tenc abandonada...però ja sé que em perdones perquè és per causa major! :SS
Nosaltres deim ciurons (ho dic perquè vagis acostumant al gendre).
M'encanten els ciurons i aquestes hamburgueses han de ser la "muette". De fet, algunes vegades la meva mare no sap què fer per dinar i jo li dic que uns ciurons trempats amb tomàtiga, tonyina i olives ja em van bé. Així que aquestes hamburgueses segur que m'encantarien.
Idea apuntadíssima!!
Petons!!!

Rosilet {Sugg-r} ha dit...

Bueno Mónica, al ritmo que voy por poco las venía a ver el verano próximo. Pero cómo me gustan estas hamburguesas vegetales!
Delicia!
Un beso guapísima!