dijous, 28 de juny del 2012

Pizza dolça de mel i mató amb poma

La proposta d’aquest mes de Memòries d’una cuinera ha estat el mel i mató. Un plat que, aparentment, pot semblar molt senzill de fer, però ens heu acabat sorprenent una vegada més amb les vostres propostes, moltes gràcies a tots.

De receptes amb mató en tinc unes quantes: de salades hi ha un pastís, uns espaguettis i un mar i muntanya; de dolces: els bunyols i unes magdalenes. És per això que aquesta vegada he pensat que estaria bé fer una barreja: la pizza, que a priori sembla que hagi de ser salada, però amb uns ingredients que la converteixen en un esmorzar o un berenar molt complert. O fins i tot unes bones postres.

Ens veiem el dia 1 amb el recull de les vostres propostes, si us ve de gust, encara hi sou a temps!





Ingredients:
Per uns 260 g de massa de pizza *

250 g de mató
2 cullerades soperes de concentrat d’atzavara
2 cullerades soperes de llet
1 poma mitjana Royal Gala
Mel
Canyella en pols
Concentrat d’atzavara
Nous

* La podeu comprar feta o si voleu una recepta aquí en teniu una.



Preparació:
A un bol, aixafar el mató amb una forquilla. Afegir el concentrat d’atzavara i remenar. Afegir la llet –si feu una base molt prima amb una cullerada en teniu prou- i remenar.
Rentar i tallar la poma a mitges llunes, millor amb una mandolina –la que he fet servir era de cultiu ecològic, així que no l’he pelat-.
Donar la forma a la massa. Pintar la base amb concentrat d’atzavara, posar el mató, la poma a làmines i enfornar fins que quedi daurat.
Al sortir del forn, deixar sobre una reixa metàl·lica, posar les nous, la mel i la canyella.

47 comentaris:

Heva ha dit...

Me encanta tu propuesta, para mi para desayunar por favor ¡que rico!!!

Lucia ha dit...

Normalment no m'agrada el mató, pero això té molt bona pinta, crec que m'ho menjaría!

Lídia ha dit...

Quina pizza més bona!!! amb la poma deu combinar molt bé!!

petonets

Pilar ha dit...

qué rica tiene que estar, una pizza deliciosa.
Por cierto, éste mes por causas ajenas a mi voluntad me he perdido la propuesta ;. Qué difícil me resulta en verano
besos

Núria ha dit...

Que bona...aquesta la faig segur...si si per esmorzar això ha d'entrar molt be...petonets

Ana-Experimento en la cocina ha dit...

Qué pizza más original. Me gusta mucho esta propuesta. Tiene que estar deliciosa con esa mezcla de sabores.
Me gusta.
Besos

Tapa't de tapes ha dit...

oh, m'encanta mònica! L'única pizza dolça que he provat és la d'un restaurant de Sabadell, que fan amb xocolata... però m'apunto ràpidament a la teva proposta, exquisida! Petonet

Unknown ha dit...

Una pizza dolça boníssima!! M'agrada el punt de poma i les nous, que lliguen tan bé amb el mató.

Encara estic a temps de fer una recepta, però és que mira que no s'em acut res ehh... aquest cap de setmana m'ho penso, i avima si puc participar.

Petonets

bet ha dit...

Quina proposta més bona Mònica, i original! m'ha agradat molt i la farem demà per esmorzar! ara tinc la dèria de fer coses pels esmorzars, és que la meva mare amb tota la bona intenció del món només fa que comprar-nos esmorzars de pastisseria, però ens hem de cuidar! ;) petonets guapa

Laura ha dit...

Nyam, nyam. Aquest mes ja sabia el que seria. Je,je. Doncs m'agrada molt com t'ha quedat. Fa molt bona pinta. La meva proposta aquesta nit.

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Hummmm!!! Preciós i bó

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Ho he de dir, ho saps, oi? OOOOOOLEEE TU!!! No m'hauria passat mai pel cap, la trobo genial!!!!
Petonets
Sandra

Palmira POM ha dit...

M'agrada molt aqueste proposta, jo soc molt de berenars o esmorzars contundents però equilibrats i la combinació d'avui em sembla senzillament perfecta, a més a casa sempre podem encontrar una mica de massa de fer pà :o)
Gràcies per l'idea,
Petonets,
Palmira

Gemma ha dit...

Sensacional! Tinc una pizza semblant al blog, però amb ricotta enlloc de mató i sense la poma... la teva versió encara m'agrada més!

Silvia ha dit...

Es leer Mató y me planto,me gusta en todas las preparaciones que veo...Esta pizza es una delicia.

Un saludo

Yves ha dit...

Una proposta ben curiosa i atractiva. M'encanta la mel, me la menjo a cullerades si fa falta. Les pizzes són boníssimes i el formatge també em torna boig...
Hauré de fer el possible per provar-la, ni que em piquin els dits!

Roser ha dit...

Uauu!! Quina gran idea! Te que estar bonissim! Petons

sole | puragula.wordpress.com ha dit...

se ve muy bien, lo que no sé aún qué es, es el requesón... hace tiempo que busco el equivalente por acá y no sé si es la ricotta o qué...

Alfons ha dit...

un aproposta encantadora... pizza dolça!! segur que a casa tindrà molts seguidors...

Pili ha dit...

Bonisima aquesta pizza!! Ideal per rematar un sopar lleuger. Petonets

abril ha dit...

Bona idea!!!!

Chez Silvia ha dit...

La trobo super original:))) Que bona!

Neus ha dit...

La teva proposta dolça es molt temptadora. La poma casa molt be amb el mato.

Un petonet

La cuina de l'Eri ha dit...

Que suggerent Mònica... Em sembla que aquesta proposta la farem molts... Petons

Bon Tiberi ha dit...

Pizza dolça??? M'agrada la idea!
Veig que tornar a sortir el nostre amic: el concentrat d'atzavara. Mira que ens dona joc, eh??
Apuntat pel dia que em vulgui fer un autohomenatge. ;DD
Petons!

trifasic de baileys ha dit...

una proposta de pizza en postres genial!! coneixia la de xocolates, pero amb mel i mató m'agrada mooolt més! petons

Su ha dit...

Hay que ver, cuántas dulcerías, primero las galletas y ahora esta pizza, tus niños te estarán haciendo la ola cuando vayas por el pasillo. Un besote.

Virginia ha dit...

Se ve bien rica esta pizza. La manzana el mató y la miel casan a la perfeccion.

Bss

Virginia "sweet and sour"

Cristina ha dit...

A la propera li poso poma a la clotxa...oi que el mató lliga molt bé amb la massa de pizza.Qui ho havia de dir?

Fórmules Culinàries ha dit...

Sembla que hagi d'estar deliciosa! és una combinació de sabors molt atrevida!!
no havia sentit mai això del concentrat d'atzavara!!

Judith ha dit...

quina passada de recepta sister!!! tampoc m'esperava veure una pizza aquest mes i mira tu per on tu l'has fet!!!! molts petonets

Rosilet {Sugg-r} ha dit...

QUé idea tan buena! Esta seguro que en casa nos la comemos toda todita!
Feliz domingo Moni!

Ernestina Causse ha dit...

uyyyyy! estos sabores me apasionan, delicioso! Un beso

Kui_Netes ha dit...

Hola Llàbiro,

Ando de nuevo por aquí y me apetecía venir a saludarte.
Quedas invitada a unas albóndigas que he preparado para cenar.
Me pongo al corriente de lo que ha pasado por tu cocina y tomo buena nota de las recetas que has elaborado.
Un cordial saludo.

Kui_Netes
:)

Cósima Piovasco ha dit...

Qué rico y que buena idea. Me parece estupenda. Enhorabuena.

Carme i Omar ha dit...

Quina proposta tan original. M'encanta la combinació amb poma i nous.
Petons

Catieu ha dit...

Uhmmm!!! Quina proposta tan bona. M'encanta!! Molt original!!!
Petonets guapa

Mayte ha dit...

Una delicia total...me fascina, con manzana...ñam!!!

Mil besos.

dosentrebambalinas ha dit...

Qué bona i original!! t'ha quedat genial i segur que boníssima!!

petons!

El cullerot Festuc ha dit...

Això ha d'estar boníssim!!!!
Petunets,
Eva.

Laia* ha dit...

Això té molt bona pinta! No se m'hauria passat mai pel cap posar mató a una pizza! És una idea genial! :D

Una pregunta, pq poses el concentrat d'atzabara? Això no és aloe vera?

(M'encanta el blog!)

MJ ha dit...

Quina pizza més original, mai he testat una pizza dolça...

Un petonet

Luisa Morón ha dit...

un pizza súper diferente. Para el desayuno genial. Bss

Helena / Rico sin Azúcar ha dit...

Ostres, m'havia perdut aquesta pizza dolça, què bona!!!

Petonets

Alfons ha dit...

atrevida proposta... me la quedo!!

Montse de Sants ha dit...

Ui! Aquesta me l'havia perdut! Quina passada Mònica. Aquesta apuntada la primera de la pila! Petonets!

Mónica López ha dit...

M'encanta aquesta pizza dolça!! Què bona.