dimarts, 15 de maig del 2012

Entrepà de paté de gírgoles

Per aquest mes a La Recepta del 15 ens han proposat de fer entrepans i com que es poden fer de tantes coses doncs ha estat una mica difícil de triar. Tenia dubtes de si fer una versió dolça o bé una de salada i al final ha guanyat aquesta última.

El pa també l’hem fet a casa, ha estat “seguint” una recepta del Xavier Barriga i ho dic entre cometes perquè al no seguir els temps de llevat ha quedat un resultat diferent al del llibre però es que en tenia moltes ganes de fer un pa que hagués reposat molt i he de dir que el resultat ens ha agradat molt, només va arribar un a l’endemà que se l’ha emportat l’Aina per esmorzar a l’escola.
També us he de dir que era la primera vegada que afegia el llevat al final i gairebé me l’oblido.




Ingredients:
Per al paté de gírgoles
300g de gírgoles
4 dents d’all
1 ceba tendra mitjana
Xerès
Oli d’oliva
Sal
Pebre


Ruca
Nous
Formatge parmesà
Ceba fregida cruixent



Preparació:
Rentar i tallar les gírgoles.
A una paella amb oli calent fregir les gírgoles amb els alls. Afegir la ceba tallada a mitges llunes – es fan amb líquid així no queden ressecs i va millor a l’hora de triturar-ho- salpebrar al gust i afegir el xerès. Quan s’hagi reduït una mica ja podem tancar el foc i triturar-ho. Deixar refredar.
Tallar el pa, untar amb el paté de gírgoles, afegir la ruca, les nous tallades a trossos, el formatge parmesà ben fi –va bé de tallar amb el pela patates- i la ceba fregida cruixent.

43 comentaris:

Dolores-MiGranDiversion ha dit...

Ufff que rico y preciosa foto..
Bss

Judith ha dit...

oooooooo, si es que tinc la millor germana del món, només puc dir una cosa: Ole tu! jajajajajajajaja. Demà em faràs pa??? ;))))

Bon Tiberi ha dit...

Ohhhhhhhhh, consogra meva!!!
Ella ho fa tot: el pa, el paté de gírgoles. Sí és que tenc una consogra que val un món. Només és que vull tornar a sopar!!!!!! :SS
La foto t'ha quedat molt xula!!
Petons!

Miquel ha dit...

que rico este bocata y original
peto

abril ha dit...

Aixó es un bocata d'Alta Gastronomia!!! El que la teva filla se l'hagi endut al cole, em fa pensar en lo que s'enduràn els fills del Ferrán Adrià al seu de cole!!!!

Marina Xocolata Desfeta ha dit...

Un entrepà boníssim. Em ben apunto el patè de gírgoles, perquè ha d'estar de vici.
Moltes gràcies per participar! ;)

Petonets!

Doris mis cosillas ha dit...

Que rico que buena pinta y además muy sano.Besos.

trifasic de baileys ha dit...

mmmm...amb paté de gírgoles!! això es tot un descobriment!! m'encanten els bolets així que amb entrepa segur que m'apassiona!! petons

Yves ha dit...

Sembla q sigui el meu esmorzar. Segur se lha menjat la petita?

Els fogons de la Bordeta ha dit...

Ole la nostra Moni!!! Si fas pa del mestre Barriga (què content estarà si ho veu, eh? jajaja) i li poses un paté de bolets saps que t'has guanyat el cel a la Bordeta, oi? OLE TU!
Moltes gràcies per participar carinyet!
Petons
Sandra

Heva ha dit...

Ya te echaba de menos :) me gusta todo, desde el pan casero (buscaré la receta, yo tambien tengo el libro), el paté de setas ummm y el punto crujiente de las nueces y la cebolla frita, más ummmm ¡que rico!!!

Anònim ha dit...

Mmmmm, que bo, Mónica! Ja m'agradaria tenir-lo per esmorzar avui!
M'ha agradat molt.
Petons, guapa!

Helena ha dit...

Quina pinta que té aquest entrepà. No sé si és el paté que m'ha sorprès o el conjunt d'ingredients, però m'encantaria demanar-lo per sopar!!

Lídia ha dit...

Que bo aquest super-entrepà!! i si a sobre és amb pa casolà....!!

petonets

Tapa't de tapes ha dit...

El xavier barriga és un mestre del pa que admiro, vaig tenir ocasió d'entrevistar-lo una vegada... i és fantàstic humanament parlant. I escolta... m'ha encantat això del patè de gírgoles! Ho provaré! Petons

Gemma ha dit...

Una combinació molt bona, m'apunto la recepta del paté!
I amb el pa fet a casa molt millor ;)

Coses de Llàbiro ha dit...

Abril, Yves: l'Aina es va emportar a l'escola pa amb Nutella. El pa era el mateix pero o el farciment.;)
Petons.

Anònim ha dit...

Los pates no faltan en la nevera, son muy auxiliares, yo hago otro de champis, pero no igual,y el toque de cebolla y nueces, Vamos queme parece que esta noche cae :) Me falta la cebolla frita pero la hago en un momento. Que ganas me han entrado...un besito

Su ha dit...

El pan tiene una pinta rica rica. Y el contenido del bocata parece jugosito, seguro que te quedaste con ganas de más. Un besote.

Catieu ha dit...

Uhmmm!!! amb de gírgoles, amb el què m'agraden!!! Molt original!!! I amb el pa fet teu, de ben segur una delícia!!!
Petonets guapa

el taller de cuina ha dit...

El patè de gírgoles amb la ruca ha de quedar de muerte. I els panets t'han quedat genials!!!!
petonets

Lucia ha dit...

Aquest paté m'el quedo! gran entrepà, Mònica!

Neus ha dit...

Jo quan veig un entrepa aixi, no puc resistir-me.
Aquests teu te una combinació d'ingredients molt exquisits.

Un petonet

Unknown ha dit...

Apa que bo, m'ha agradat molt aquest paté, l'he de tastar no tardant ja massa!!!

Un entrepà de 10!!

Petonets

Pilar ha dit...

Menudo bocata, quien lo pillara a la hora de cenar, que es la hora ideal para mí para tomar bocadillos. Un relleno divino
Besos

A peu coix. Núria Sagués ha dit...

Uiiiiiiiiiii aquest paté de gírgoles el provarem de fer. Un entrepà molt sà

Joaquina ha dit...

Amb el pa cassolà i amb aquests ingredients, has aconseguit un entrepà de luxe!!!! m´agrada!! petons,

Chez Silvia ha dit...

Gírgoles!!!! que original i bo!!!

Cósima Piovasco ha dit...

Qué rico lo el paté de setas. Me gusta muchísimo tu receta. Un bocata estupendo.

Palmira POM ha dit...

Quina bona idea fer un paté de girgoles, amb el pà fet a casa y la ruca ha quedat de lo més bò i bonic a més a més!!!
Petonets,
palmira

La Cuina Violeta ha dit...

Ei, el paté de gírgoles ha d'estar bo, però i el pa fet a casa: un autèntic luxe!
Nani

Cristina ha dit...

Tot un luxe d'entrepà, no te n'ha sobrat una mica?

Cristina ha dit...

Aquest és un entrepà de "alto copete"...Ja m´imagino com se us va quedar el cos i com no, la panxa després d´endrapar-lo. Felicitats!.

MJ ha dit...

Un paté molt original, jo ja tinc la sensació que com els gelats, que quan arriva l'estiu fins i tot ens fan Gelat de faves, dons amb el paté pasa el mateix que ja ho fem de tot i molt bons...

Un petonet

Ernestina Causse ha dit...

Vaya pinta, eso si que es un bocadillo! Besos

Mónica López ha dit...

Quin entrepà més bo!!! M'encanta.
Petons
Mon

El cullerot Festuc ha dit...

i el pa també l'has fet tu??? això si que és una bona aportació a la recepta del 15!!! Ho heu fet tot!!! ;)
Petunets,
Eva.

Luisa Morón ha dit...

La propuesta te ha quedado estupenda. Que rico bocata. Bss

Anònim ha dit...

Hola Moni, gràcies pel comentari. No, encara no hi ha hagut pastís d'aniversari. La setmana passada vaig estar tota la setmana amb mal d'esquena i vaig tenir la cuina i l'ordinador ben lluny (menys per deixar-vos algun que altre comentari, jeje). Ara, després d'anar a recollir en Marc a l'Institut em posaré a fer unes galetes per una amiga que ahir va ser el seu aniversari (40!, igual que jo), o sigui que el pastís encara no ha arribat... però ho farà! De totes maneres ara tinc programades unes quantes entrades al blog fins a principis de juny i llavors el tancaré per vacances un temps, suposo fins que tornem de París, estic cansada, tenim moltes coses varies de final de curs, temporada de futbol,... i necessito un kit-kat. Però us aniré seguint!
Una forta abraçada, guapa, i fins aviat!

Mercè ha dit...

Oh! El pa et va quedar sensacional. I l'entrepà amb el paté de gírgoles, de luxe!
Petons

fresaypimienta ha dit...

Paté de gírgoles!!! lo tengo que probar, con lo que me gustan las setas....el bocadillo se ve riquísimo! un beso

Alfons ha dit...

renoi!! això si que es un bocatta di cardinale!!

SUSANNA ha dit...

Hola guapa tu

Anoto la formula em el teu permís, quina cosa més bona, humm

mil petonets Susanna