dijous, 3 de novembre del 2011

Seitan de tardor al forn

Ara, que sembla que comença a fer fred, ve de gust encendre el forn. I és que prefereixo menjar plats més propis d’aquesta estació, tot i que el fred sembla que es resisteixi a arribar del tot.

El plat d’avui és vegetarià, però si sou de carn podeu substituir el seitan per botifarra de bolets, pollastre o el que més us agradi, ajustant els temps de cocció, és clar.

Si penseu que el seitan no té gust i no us atreviu a tastar-lo, us puc assegurar que amb aquesta preparació us sorprendrà, queda molt melós i agafa un gust boníssim. És d’aquells plats que no em cansaria mai de menjar.
És una recepta que no us portarà massa feina, d’aquelles que mentre es fan dóna temps de fer altres coses; com per exemple un vermut de diumenge.
 




Ingredients:
1 bloc de seitan
500 g de patates blanques petites
Cebes petites al gust
4 patates violetes
Farigola seca
Pebre negre en gra
Brandy
Aigua mineral
Sal


Preparació:
Encendre el forn a 200º. Rentar les patates blanques i tallar-les a rodanxes. Reservar.
Pelar les patates violetes i tallar-les. Penseu que costen més de fer que les blanques, per tant és millor tallar-les una mica més petites. Pelar les cebes.
A una font que pugui anar al forn posar un bon raig d’oli d’oliva verge, les patates i les cebes. Salar i tirar la farigola i el pebre negre en gra. Enfornar. 10 minuts després afegir el seitan sencer, regar amb
brandy i una mica d’aigua mineral. Deixar fins que estiguin fetes les patates.
Quan ho serviu, talleu trossos grans de seitan, d’un cm de gruixut aproximadament.

48 comentaris:

Judith ha dit...

no sóc massa fan del seitan, però si dius que ho puc fer amb botiffarra de bolets... que bo!!!!!!!! té molt bona pinta!!!! molts petonets guapíssima

Gastroadikta ha dit...

La veritat es que jo tant em menjo plats calents a l'estiu com gaspatxo ara mateix... jejeje
Mai he provat el seitan, però si no m'agrada, com diu la Judith, ho faré amb botifarra de bolets.
petons

Cinta ha dit...

Mmm.. sento l'olor d'herbes des d'aqui... Quina pinta!

anirac ha dit...

doncs jo no l'he provat mai el seitan, pero aquesta recepta te molt bona pinta i dóna ganes de sortir a comprar-ne ! :-)

Lucia ha dit...

Caray Mónica! Tú com la Judith, hauries de participar al CSC! el tema d'quest mes son receptes amb bolets com a ingredient principal! Segur que faries quelcom deliciós!
Del plat d'avui , que puc dir? que he de menjar seitàn més sovint!! un plat complet i gustós, ric en proteínes i sense gens de greix saturat.

Yves ha dit...

No tinc ni idea de què és el seitan, ni tampoc si m'agrada o no, clar... però la pinta que té, amb les patatones així...
Q quedi clar q tothom es creu que sap fer bé les patates, i no és així! Als restaurants posen cada porqueria... unes patates han de ser com les que t'han quedat! genial!

veto ha dit...

Tiene buena pinta si señor.
Besos.

Catieu ha dit...

Doncs, jo no l'he tastat mai però amb aquesta pinta ja me'n venen ganes. Quin plat!!! Si sembla que, fins i tot, l'olor m'arribi aquí.....uhmmmm!!!
Petonets guapa

Anna ha dit...

La veritat és que crec que el seitán és tot un món per descobrir... i el que tu has fet té una pinta deliciosa!! :D Ha quedat un plat molt maco jeje

Un petoneet!! :D

Heva ha dit...

Esta era la receta que no necesitaba cantidades jajaja claro que no, ya sabes que me encanta, nunca he preparado el seitán en el horno, probaré a tu manera aunque no se de donde sacar las patatas moradas, incovenientes de vivir en un lugar pequeño :(
Besosssss

Anònim ha dit...

Veus, el seitan és una cosa que tinc pendent perquè en 'època vegetariana del Xavi només menjava tofu!! El plat té una pinta sensacional!!
Petonets
Sandra

sole | puragula.wordpress.com ha dit...

hasta ahora no me he animado a preparar yo misma el seitán. sí lo he probado pero nunca lo preparé. tendré en cuenta tu receta. ¡gracias!

La cuina de l'Eri ha dit...

Hola,
M'apunto en aquest deliciós plat! Fa anys que no menjo el seitan i m'has fet venir ganes.. Ja imagino l'oloreta tant bona que feia aquest platet..
Petonets

Neus ha dit...

Quin color que te aquest plat, color de tardor...

les cebetes m'agraden moltisim...

Petons maca

Chez Silvia ha dit...

no he menjat mai de seitan i l´he vist, però em sembla que faré el mateix sistema amb buti com la Judith o un altre cosa...ja ja!!!petons

Mayte ha dit...

Mi Madre ha sido fan del seitan y soya durante años, yo no soy vegetariana, pero tampoco una carnívora total, prefiero los mariscos, asi que ya tengo sustituto para esta maravilla :D

Besotes linda!

Gemma ha dit...

A casa el seitan ens encanta, el faig jo mateixa a partir de farina.
Aquesta recepta ha de quedar bonissima, me l'apunto perque no el faig mai al forn ;)

Luisa Morón ha dit...

nunca he probado el seitan, pero tiene una pinta estupenda. Bss

Roser ha dit...

No havia sentit a parlar mai del seitan.... Me posat a consultat que és i tot jejejje I ja he vist que porta molta proteïna.... FA molt bona pinta si algun dia en veig no dubtaré en probar-ho, i amb la teva recepta em sembla que pot sortir molt bo.
Petons

Anna ha dit...

FA molt temps que no mejo seitàn! Des d´un curs de cuina vegeteriana deu fer uns 10 anys!!! El seità n ha d´agafar el gustet d´herbes...
PEtons

Palmira POM ha dit...

No sóc massa fan del seitan però em sembla que es perquè no ho se preparar bé. M'emporto la receta, te un aspecte fabulòs!
Petonets,
Palmira

Su ha dit...

Nunca me ha dado por cocinar con seitan, son carnívora militante. Aunque con una butifarra, seguro que brindo por el otoño... Un besote.

Ernestina Causse ha dit...

Qué receta más original, me encnatan este tipo de platos. Me lo apunto! Beso

Sònia ha dit...

Mmmmm... quina oloreta que deu fer la cuina mentres el fa!!! Me l'apunto!!
El conjunt es espectacular!!! ^__^
Un petonas
Sònia

Anònim ha dit...

Esteba pensan quin segon plat fer per la Festa Major,que ja s'acosta...Seitan ho tenia clar,però com fer-lo no. Ara ja ho tinc clar. Pels vegetarians de la casa... "Seitan de tardo al forn" Judit

Cogollos de Agua ha dit...

Pues no pienso sustituirlo por nada, lo haga tal y como nos cuentas que ultimamente estoy yo muy por este tipo de comida.
Un beso

trifasic de baileys ha dit...

uuuaaaaaaaaaaa!!! m'encanta el seitán!!! i cada vegada m'agrada més però el problema és que no cneic receptes per cuinar-lo!! fantastic, m'encanta aqeusta recepta!!! apuntada està! que bé!! gracies per donar-me ideess! petons

Lídia ha dit...

ohh!la provaré perquè m'agrada el seitan i no ser massa com fer-lo!!

bon cap de setmana

Pilar ha dit...

No he probado el seitán jamás, pero siempre que lo veo me llama la atención. Me llevo tu recetita, la pinta es deliciosa, las patatas tienen un aspecto buenísimo.
Besos guapa, disfruta del fin de semana

Núria ha dit...

Quina bona pinta...petons

Trini Altea ha dit...

Hola Monica

Que plato mas completo y que bien presentado.

Que pases buen fin de semana.

La Cuina Violeta ha dit...

No l'e provat mai el seitan, però amb aquesta recepta potser serà hora de....
Nani

Carme i Omar ha dit...

No he tastat el seitan, aquesta pot ser una bona ocasió. Aquest plat té molt bona pinta.
Petons

Fe-i*ká ha dit...

Tu propuesta me viene genial.Mi hija esta en su momento vegetal. Y yo tratando de hacer cosicas ricas para que coma bien ...ya sabes... esto de ser madre es lo que es...un no parar de `preocuparse y ocuparse.
*.* Besikos.

Com Gat i Gos ha dit...

Aixó, aixó , Aixó es el que interessa receptes fàcils i que tingui aquesta bona pinta. Una abraçada.

Asela Masià ha dit...

Per a ser un plat vegetarià t'ha quedat ben bonic i amb una pinta fantàstica. Jo també he fet algunes receptes amb seitan, per a farciments i també en fricandó, queda molt bo, però sembla que a casa són més de carn... Besets.

fresaypimienta ha dit...

Que rico plato vegetariano, tiene un aspecto muy apetitoso! un beso guapa

Bon Tiberi ha dit...

Ostres, se m'havia passat l'entrada!!!!! Estic perdent facultats, sort que de tant en tant entro per vici!
A veure, tu em vols deixar arruïnada, eh??? Fa temps que cada vegada que vaig al super miro el seitan, però no en compro mai perquè no sé molt bé que fer amb ell. Ara ja ho sé!!! Si hagués vist l'entrada quan tocava segur que hauria estat el dinar d'avui. El pròxim dia tornaré a casa amb seitan! Ja t'informaré.
I les patates violetes encara no les he vistes mai en persona! El dia que en vegi, també en compraré. Si ja ho dic jo, em vols arruïnar!!
Petons

la gemmota ha dit...

ostres, doncs jo també sóc de les que pensa que el seità és insípid! A veure si un dia m'atreveixo amb aquesta proposta i t'ho explico. Moltes gràcies per la recepta!

Alba ha dit...

A mi el seitán també em sembla insípid però també m'ho semblava el tofu fins que vaig descobrir-ne un boníssim que no tenia res a veure. Crec que potser és cosa de marques, com la llet de soja que varia molt d'una marca a una altra.

Aquest platet que portes em sembla deliciós amb el toc de brandy!

Molts petonets bonica!

Elena -delicious stories ha dit...

Nunca he comido seitán, pero tendré esta en cuenta esta receta para cuando me anime a probarlo. Se ve delicioso! Gracias por compartir este tipo de recetas, pues no es muy común encontrarlas!
Besos.

Teresa ha dit...

Fa molt bona pinta, encara que no compro mai seitan, però amb botifarra... quina oloreta!

Laura ha dit...

El seitan encara no l he tastat però tot arribarà. I l' acompanyament i el tipus de rostit segur que m' agradaria perquè el seu aspecte és deliciós. Petonets.

Miquel ha dit...

una combinacion muy buena y muy sana,me encanta y al horno mas
petons

La Taula d'en Bernat ha dit...

La veritat és que no tinc idea de què és el sitan. No sé per què, pero em sona a tofu... Jeje! De totes maneres, una recepta que et permet fre el vermutet un diumenge no s'ha de deixar escapar!!!

Petons!
Anna

Carmen ha dit...

Habrá que probar, que lo has presentado tan bien que dan ganas!

Ague ha dit...

Una delicia de plat i molt sa,a jo m'encanta de aquesta manera.
Mils de petons.

maria ha dit...

Hija Moni me dices que es el seitán nunca lo he oído ni visto, es que no se que es.
Vamos tiene una pinta estupenda pero me lo pones delante y no se que estaría comiendo.
Bsos