dijous, 21 d’abril del 2011

La mona

Aquest any m’estreno com a padrina i tinc la sort de ser-ho d’un nen preciós! Com que encara no parla no li he pogut demanar com la volia així que l’he fet a la meva manera, però em sembla que li va agradar.

No volia que fos una mona amb un pastís molt gran, que després mai trobes voluntaris per tallar-la. Cada vegada m’agrada més la cuina en petites porcions, trobo que és més còmoda. La mona no era gran per una altra raó, el nino era immens, i si havia de fer una mona proporcional hagués fet una mona que us hauríem pogut convidar a tots!

Com que la mona és pel boletet havia de sortir algun bolet i alguna cosa relacionada, no? Vaig tenir la sort de trobar un príncep barrufet, perfecte per ell.

Feia dies que havia decidit com la volia fer però, com la majoria de vegades, ho vaig haver de deixar per l’últim moment. Això si, si tens la idea la resta sembla que és més fàcil.

Vaig tenir molta ajuda per fer la mona: l’Aina, l’Àitor, jo li anava dient: “no miris que no serà sorpresa” i el Lluc que últimament m’ajuda fins i tot a fer les fotos, sobretot a moure’m les coses...

Com heu vist som una família de saltar-nos tradicions i les padrines també fem mona als nostres fillols.

Aquesta mona, amb tots els ajudants no podia ser d’una altre manera, li enviarem a l’Annie que espero que ens l’accepti sense ploma.


Bones vacances a tots i fins dimarts!







Ingredients:
(Pastís de iogurt)
1 iogurt natural
1 mida i ¼ de sucre
Oli *
Llet *
3 mides de farina
1 sobre de llevat en pols
2 ous

* De la mida del iogurt hi vaig posar un dit d’oli i la resta fins a completar la mida de llet, en aquest cas d’avena però podeu fer servir la que us agradi.
Aquest és un dels consells que vaig trobar al bloc de la Lucía, ja us vaig dir que anava fent experiments.


Per a la crema de mantega:
Crema de mantega amb cacau:
60 g de mantega
125 g de sucre de llustre, tamisat
2 cullerades de cacau en pols
2 culleradetes de llet

Ous de xocolata
Ametlla filetejada



Preparació:
Encendre el forn a 180º
Barrejar els ingredients del pastís, emmotllar-los i coure’l fins que al clavar un punxó aquest us surti net. Depenent del motllo o de les porcions haurà d’estar més o menys temps.
Deixar refredar abans de desemmotllar.

Per a la crema de mantega:
Amb una batedora elèctrica batre la mantega amb el sucre fins obtenir una barreja lleugera i cremosa, és millor que la mantega la traieu de la nevera una estona abans.
Afegir la resta dels ingredients i batre durant uns dos minuts, fins que la crema hagi augmentat de volum.

Per a la preparació tallar la part de dalt perquè us quedi recta, vaig fer servir motllos de magdalenes, posar la crema de mantega. Fer una rotllana al voltant amb l’ametlla filetejada i posar l’ou de xocolata.

28 comentaris:

Com Gat i Gos ha dit...

Molt boníca, en boletet quedarà encantat!!
Bones vacances

Judith ha dit...

al Boletet no li va agradar, no, li va encantar!!!!!! tant és així que ja té el seu súper barrufet a l'habitació!!!! ets la millor padrina del món!!!!! molts petonets i bones vacances!!!!

Àitor ha dit...

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Unknown ha dit...

Que cosa más cuchi! Es una completa delicadesa. Cada vez me gustan más las monas hechas en casa, tienen mucho encanto. Un abrazo,

Anònim ha dit...

Com vols que no li agradi!!!! Una ideia super original, ideal per aquest noiet que teniu a la família! I aquest barrufet? M'encanta! així de gegant!!!! Saps que en tinc més de 100 barrufets? M'encanten, són molt entrenyables! Algun dia en faré una entrada perquè els veieu!
Bona setmana santa!

Catarina Collins ha dit...

Se quedo lindo e muy presioso... De certeza que le va encantar : )

Besitos y buena a Pascoa!

Neus ha dit...

Que xulí... molt be...pero has posat el llisto molt alt, ja veures l'any vinent que ja parlara...jajajaj

Bones vacances
un petonet

Anònim ha dit...

Quina passada de mona, sou unes super padrines les germanes Panadès!!
Ja veig pel seu comentari que l'Àitor està super content!! :D
M'encanta!
Petonets bonica!
Sandra

Silvia ha dit...

Muy buena idea para esta ahí un mano a mano con los más pequeños. Magnífica receta con un resultado delicioso :o)

Besos.

Cook me tender ha dit...

Que graciòs!!! Es molt original la presentació!! Segur que el boletet va alucinar i a mi també m´agraden les cosetes petites....son tan mones!! ^.^ Petonets i disfruta

Rosa Ballerina ha dit...

Que mona! T'ha quedat molt xula, la figura és molt graciosa i aquesta presentació la trobo molt maca i original.
Jo també sóc padrina, de fet sóc padrina de tres nenas, jeje, però sempre els hi faig algun detallet perquè els pares no es volen juntar amb tres mones dolces per casa xD.

Catieu ha dit...

Una idea molt original de mona!!! M'encanta!!! A més el ninot (ninotàs!!!) li va que n'hi pintat jejeje....
L'Annie diu que està més que acceptada encara que no tingui ploma. Són els privilegis de la constància. Com no deixaria participar l'Aina i la seva "troupe"!!! jejeje.....
Bones vacances!!!

Comer especial ha dit...

¡Qué cosa más bonica, por Dios! Me ha encantado conocer el blog. Besos.

La cuina de l'Eri ha dit...

Oh Mònica!
Quina passada!!! M'ha encantat la teva originalitat! Encara és molt petitó però ja veuràs quan et començi a demanar... t'ho passaràs pipa! Bones vacances!

LILE ha dit...

Ës una xulada, súper original i així segur que no sobra res!!! I el barrufet és una cucada.
Petons,
Esther
http://comosiempremadreando.blogspot.com

Silvia ha dit...

Oohhh que preciosidad,es muy original.Que chulada.
Muy,muy buena idea...que disfruteis de este día tan especial.

Un saludo

Alba ha dit...

Quina mona més bonica i original. M'ha encanta Mònica, en sèrio. Presentada a l'ouera queda tan xula!!

Pe`ro uan coseta...els barrufets no eren èssers que vivien en bolets? aquest barrufet és gegant!! jajaaj!! Segur que el Boletet de la Judith està moooltcontent amb aquesta padrina!!

Molts petonets guapíssima!!

Su ha dit...

Jope, mi sobrino todavía no habla, pero ya se le nota que es golosísimo, mira las dulcerías con una cara... Así que mejor me voy entrenando con delicias como ésta, para que no me pillen de sorpresa en futuros lunes de pascua... Un besote.

Pilar ha dit...

Pues ya lo ha dicho todo el ahijado :D
Te quedó preciosa y original, no me extraña que el sobrino esté encantado con su madrina.
A mí también me gusta la cocina en pequeño, sobre todo los postres.
Una foto bien bonita. Disfruta de las vacaciones.
Besos

fresaypimienta ha dit...

Que monada de presentación, me ha encantado en la huevera, muy original!!!! besos

Gemma ha dit...

Que divertida, m'encanta! I a casa les padrines també fem la Mona, je je je... :)
Bones vacances i fins dimarts!

Laura ha dit...

Tot plegat un conjunt molt maco. Ja veig que va agradar molt al teu fillol i no era per menys. És una molt bona idea.

El cullerot Festuc ha dit...

Segur que al Boletet li va encantar!!!! Felcitats padrina...molt original!
Petunets,
Eva.

Yves ha dit...

Fins avui no he pogut veure el post!!!! Això sí, vaig provar la mona el mateix dia! I el millor de tot, vaig compartir els moments d'il·lusió!!!!!!!
Gràcies padrina!!!!!!!!

Petonsssssss

Mercè ha dit...

Oh! Quina cucada!! M'encanta la idea que vas tenir!! Ai els barrufets.. m'encanten! :)
Petons!

antonia ha dit...

me encanta! es super coqueta, ¡muy original!!

Heva ha dit...

Pero que mona tan bonita!!!
Besos

les receptes que m'agraden ha dit...

Quina passada de mona, m'ho apunto per l'any vinent!

http://lesreceptesquemagraden.blogspot.com.es/